Up to you

Kibun

The Frogs asking for a King

f:id:mio-y-2525:20161005200208j:plain

The Frogs asking for a King

 

Time was when the frogs were discontented because they had no one to rule over them: so they sent a deputation to Jupiter to ask him to give them a king. Jupiter, despising the folly of their request, cast a log into the pool where they lived, and said that that should be their king. The frogs were terrified at first by splash, and scuttled away into the deepest parts of the pool; but by and by, when they say that the log remained motionless, one by one they ventured to the surface again, and before long, growing bolder, they began to feel such contempt for it that  they even took to sitting upon it. Thinking that a king of that sort was an insult to their dignity, they sent to Jupiter a second time, and begged him to take away the sluggish king he had given them, and to give them another and a better one. Jupiter, annoyed at being pestered in this way, among them than he began to catch and eat the frogs as fast as he could.

 

王様がほしいカエルたち

時は、昔カエルたちが不満を募らせていたとき。不満の理由は、カエルたちには自分たちをまとめるリーダーがいなかったからである。そこで、カエルたちは、ジュピターに使いを送って、王様を送るように頼みました。ジュピターは、彼らの馬鹿げた要求をひどく嫌い、丸太を彼らの住む池に放り投げて「それが王様だ。」と言いました。カエルたちは、最初の水しぶきにひどく驚いて、水たまりの一番深いところに急いで泳いで行きました。しかし、まもなくしてその丸太は、止まったままだといいはじめました。一匹、また一匹と水面に戻ってきました。すぐに、態度は変わり、丸太を嘲笑い始め、もはや王様の上に座っていました。この王様は、自分たちを侮辱していると考え、彼らはジュピターに二度目の使いを送り、怠け者の王様をよそへやって、もっといい王様をくれるように頼みました。ジュピターはこの邪魔な厄介者たちにイラつき、カエルたちを捕まえて、あっという間に食べてしまいました。

 

Don't wait for the perfect moment, make this moment perfect.

I found the words written on the mirror in Yoga's classroom.

 

In such a beautiful night, why don't you go to see stars at midnight.

I wanted to show you this night sky... 

Good night, Sweet dreams.